5 dolog, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy egy coaching biznisz sikeres lehessen

Köszönhetően az internetnek, a digitális világunknak és a közösségi médiának, minden ember kikerült a kirakatba, és hát persze mindenki szeretné a legjobbat mutatni magából. Egyre többen szabadulnának meg valamilyen gyengeségtől, vagy válnának jobbá az üzleti vagy magánélet valamilyen területén. Ha környezetünkben valakinek ez már sikerült, és jó példát tud mutatni, akkor bízni kezdünk benne, és szívesen elfogadjuk a tanácsait. Ez a jelenség hívta életre a mára egyre komolyabb méreteket öltő coaching üzletágat. Szóval, ha egy coaching biznisz tulajdonosa vagy, akkor nem is lehetnél jobb helyen!

Igen ám, de ha egy dagadó hullámot egyre többen próbálnak meglovagolni, akkor csak a legfelkészültebbek tudnak majd a tetején maradni. Az egyre népszerűbb coaching szakmában pedig egyre komolyabb a verseny, így sok mindenre oda kell figyelned, ha nem szeretnél a víz alá kerülni! 

Lássuk, mik azok a teendők, amikkel minden coaching vállalkozónak foglalkoznia kell! 

1. Folyamatos tanulás

Talán ez az egyik legfontosabb, és magától értetődő eszköz ahhoz, hogy sikeresek lehessünk ezen a területen. Az ügyfeleinknek érezniük kell, hogy azt a tudást és szakértelmet kapják tőlünk, amit elvárnak. Ráadásul egyre gyorsuló világunkban fontos, hogy azonnal lekövessük ügyfeleink gondjait és igényeit. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy napi szinten fejlesszük tudásunkat, képességeinket.

Ez jelenthet horizontális bővítést, de akár azt is, hogy elmélyítjük tudásunkat egy-egy területen, hiszen így válhatunk igazi mesterré a területünkön.

2. Rendszeres tartalom készítés, és annak népszerűsítése

A jó minőségű tartalom folyamatos közzététele nagyban hozzájárul ahhoz, hogy weboldalunk a Google keresőben egyre jobb helyezést érjen el. Azonban ezeket a tartalmakat elsősorban azért készítjük el, hogy ügyfeleinknek és az érdeklődők számára instant segítséget nyújthassanak. Azáltal, hogy ingyenesen is adunk értékes tudást, növeljük ügyfeleink elköteleződését, és erősítjük szakértői pozíciónkat.

Az elkészített tartalmak újabb és újabb ügyfeleket vonzanak majd weboldaladra, meglévő ügyfeleid pedig inspirálódhatnak belőlük.

Tipp: építs e-mail listát!

Ha az ingyenes tartalmak egy részét csak feliratkozóknak teszed elérhetővé, akkor az érdeklődők nem csak véletlenszerűen tévednek weboldaladra, hanem rendszeresen visszatérnek majd. Ráadásul ha megvan az e-mail címük, bármikor elérheted őket, akár ajánlatokat is küldhetsz időnként nekik!

Törekedjünk arra, hogy legalább havi 2 alkalommal készítsünk hasznos bejegyzéseket. Fontos, hogy nagyjából azonos időközönként tegyük őket közzé, hogy ne egyszerre terheljük le az ügyfeleink figyelmét, hanem folyamatosan fenntartsuk az érdeklődésüket.

Ha a tartalomgyártás nem az erősséged, had adjak 1-2 tippet, ami segíthet!

A rendszeresség nagyon fontos, és hát valljuk be, hogy ha nem álltunk még be erre, mindig találunk fontosabb feladatot, ami miatt ezt halogatjuk. Azt pedig mindenki tudja, hogy a „majd megcsinálom, amikor lesz rá időm” feladatok örökre a fiókban maradnak, és minél nagyobb a kihagyás, annál nehezebben kezdünk hozzá újból.

Ütemezd a naptáradba a tartalomkészítés időpontját!

Határozd el előre, hogy mennyi időt szeretnél írásra szánni, és fixáld be a naptáradba! Ilyenkor némítsd le a telefont, és tedd jó messzire, hogy ne is lásd, ha felvillan! Szüntess meg minden zavaró tényezőt, ami kizökkenthet az írásból! Ha az segít, hallgass közben inspiráló zenét! Ha így fogsz hozzá, meg fogsz lepődni, milyen klassz bejegyzéseket írsz majd, és ha a kitűzött időben csak erre összpontosítasz, egészen gyorsan is fog menni!

Hozz létre egy szerkesztői naptárt!

Ezzel a szimpla eszközzel előre megtervezheted, hogy mikor és miről fogsz írni. Nem kell túlbonyolítani, egy Excel tábla is szuper lesz! Amikor üres a naptár, ütemezz be egy brainstorming 20 percet! Ha nem találsz jó témát, érdemes külföldi coach-ok weboldalát is átfutni, hogy ötleteket gyűjts! 

Ezzel a két eszközzel sokkal könnyebben megy majd a tartalomgyártás! Ha nincs meg a „mikor”, és nincs meg az sem, hogy „mit” kellene írni, akkor nem csoda, ha csak halogatod. Szánj erre egy kis időt, és szép eredményeket érhetsz el vele!

Bónusz tipp: A mobilodon mindig legyen készenlétben egy (hang) jegyzet app, amiben feljegyezheted az ötleteket! A legjobbak sokszor vezetés vagy sorban állás közben törnek ránk, és mire hazaérünk, el is felejtjük.

3. Dolgozz a hírneveden, énmárkádon

Az internetnek köszönhetően egy gyors Google keresés és a web oldalad átolvasása máris meggyőzhet egy ügyfelet arról, hogy pont Rád van szüksége. Hogy a leendő ügyfeled a lehető legjobb képet láthassa Rólad, érdemes foglalkozni néhány egyszerű dologgal!

Válaszolj minden véleményre!

Kövesd nyomon minden platformot, ahol vélemények jelenhetnek meg Rólad, és szánj rá időt, hogy mindegyikre reagálj! 

Ha köszönetet mondasz a pozitív visszajelzésekre, akkor azzal erősítheted a kapcsolatodat az adott ügyféllel. 

Ha negatív véleményre reagálsz, akkor azzal azt mutatod, hogy fontosak számodra az ügyfeleid aggályai, javaslatai! Fontos, hogy még a legdurvább véleményre is reagáljunk, természetesen higgadtan és konstruktívan. Így a potenciális ügyfeleid is látják, hogy fejlődni akarsz, és a legjobbat adni számukra.

Mindig kérj visszajelzést!

Az elégedett ügyfeleidet mindig kérdezd meg, megtennék-e, hogy véleményt írnak Rólad, vagy ami még profibb, videóban rögzítenék ezt. Ezeket közzé teheted a weboldaladon, megoszthatod a közösségi médiában, de akár egy blog posztba is belefoglalhatod (pl. Ügyfeleim sikertörténetei blog sorozatban). Köszönetképpen adhatsz nekik kedvezményt egy későbbi szolgáltatásodra.

Érd el, hogy ügyfeleid ajánljanak Téged ismerőseiknek!

Az egyik legerősebb eszköz az ügyfélkör bővítésére! Gondolj bele, ha egy vadidegen ajánl Neked egy jó éttermet, valószínű nem különösebben izgat majd, de mi van, ha a legjobb barátod?! Ekkor már valószínű felkapod a fejed! Használd ki, ha egy ügyfeled elégedett, hiszen akkor szívesen ajánl majd Téged barátainak, ismerőseinek, vagy akár közzé teszi a közösségi médiában az elérhetőséged! 

Ha ügyfeleddel lezártatok egy megbeszélést, vagy egy megbeszélés-sorozatot, feltétlen küldj neki egy köszönetet tartalmazó e-mailt! Ebben legyen egy link, amit megoszthat, ezzel ajánlhat Téged! Ezen a ponton akár jutalmat, és kedvezmény kupont is felajánlhatsz, ezzel motiválva a megosztásra.

4. Keresd a réspiacokat

Egy hatalmas piacon, általánosabb témában mindig nehezebb elsőnek, legjobbnak lenni, mint egy specializált, szűk réspiacon. Sokkal kisebb a verseny, ráadásul könnyebb a célközönséget is megszólítani egy-egy kampányban. Ha úgy érzed, hogy a szakterületeden nagy a verseny, és nehezen rúgsz labdába, kezdd el mélyíteni a tudásodat, és specializálni magad az adott területen belül!

5. Használj megfelelő ügyfél kezelő rendszert (CRM)

Fontos, hogy minden meglévő és potenciális ügyfelünkről tudjuk a fontosabb információkat, és nyomon követhessük az eseményeket. Van azonban még egy másik fontos szerepe is a megfelelő nyilvántartásnak! Ha a nyilvántartásunk jól van felépítve, akkor nagyobb ügyfélszám esetén is könnyen optimalizálhatjuk, akár automatizálhatjuk is a velük való kommunikációt.

Rendszerezd az ügyfeleidet a nyilvántartásodban!

Ha a megfelelő címkékkel látod el a névjegyeidet, ez alapján könnyedén szűrheted, csoportokba rendezheted őket. Ilyen címke lehet pl. hogy hol ismerkedtetek meg, vagy melyik tréningedre jelentkezett, stb. Fontos, hogy ezekből a címkékből ne legyen nagyon sok, konzekvensen alkalmazd őket, különben alkalmatlan lesz a csoportosításra.

Küldj személyre (csoportra) szabott kampányokat!

Ha a címkék alapján megvannak a csoportok, akkor az egyes csoportok felé személyre szabott kampányokat küldhetsz. A címzett így sokkal inkább úgy érzi, hogy személyesen neki szól az üzenet, ami növeli a megnyitási, majd a kattintási arányt. 

Kezdd el automatizálni a kommunikációt!

Sok időt és energiát megtakaríthatsz, ha az ügyfeleiddel automatizált ügyfélutakon keresztül kommunikálsz mindaddig, amíg nem igényli a személyes figyelmedet! Ez azt jelenti, hogy meghatározhatod, az egyes ügyfelek mikor és milyen tartalmú e-maileket kapjanak annak alapján, hogy hogyan reagáltak egy korábbi e-mailedre, vagy valamire a weboldaladon (pl. kattintott-e az adott linkre, vagy sem). Ezáltal a csoportra szabott kampányokat még hatékonyabbra tervezheted anélkül, hogy folyamatos figyelmedet igényelné!

Nem sok ennyi feladat egyetlen embernek?!

Ha mindent lelkiismeretesen és következetesen csináltál, akkor mára már jó sok ügyfeled van, a naptárad pedig szinte mindig tele van. Mivel azt minden coach tudja, hogy a legfontosabb az ügyfél, így velük foglalkozol elsősorban, a fenti feladatok pedig kezdhetnek kicsúszni a kezeid közül. Arról nem is beszélve, hogy a forgalmad növekedésével az egyéb adminisztráció is egyre csak tornyosul. De ne feledd, ez egy szuper helyzet, hiszen azt jelzi, hogy jól csinálod, amit csinálsz!

Ezen a ponton azonban válaszút elé kerülsz, és itt dől el, hogy a coaching bizniszed milyen pályán halad tovább!

  1. Egyedül próbálsz zsonglőrködni, hogy valahogy minden feladat meglegyen. Ezáltal bekorlátozod magad, és bizniszed nem lesz képes tovább növekedni, hiszen az időd és energiád véges. Ráadásul az unalmas sablon feladatok is Rád maradnak. 
  2. Úgy döntesz, hogy segítséget veszel igénybe, és minden energiáddal a legfontosabbra, az ügyfeleidre, és a fejlődésedre koncentrálsz. Egy asszisztens kiválóan elvégez helyetted minden unalmas rutinmunkát, amihez nincs szükség kifejezetten a személyedre. Emlékezz, Rád az ügyfeleidnek van nagy szüksége, és fordítva! Ezért is vágtál bele ebbe a bizniszbe, nem igaz?!

Az egyetlen módja, hogy megőrizhesd a munkád iránti szenvedélyed, és elérd a kitűzött céljaidat, ha arra fordíthatod az energiádat, ami számodra igazán fontos, és nem kell foglalkoznod a fárasztó és unalmas dolgokkal! 

Egy kedvenc idézetem, biztosan Te is ismered: “Ha azt csinálod, amit szeretsz, egyetlen napot sem kell dolgoznod az életben!” — Marc Anthony 

Oké, de hogyan tovább?!

Így szerezz profi segítséget gyorsan és olcsón!

Akire Neked szükséged van, az nem más, mint egy profi virtuális asszisztens!

  • Egy profi asszisztens, aki segít Neked a háttérből, hogy Te a legfontosabb feladatokra koncentrálhass! 
  • Egy profi asszisztens, aki nem kér fix fizetést! Órabérben dolgozik, hogy csak annyiba kerüljön, amennyibe feltétlen szükséges! 
  • Egy profi asszisztens, aki távmunkában folyamatosan rendelkezésedre áll, de csak a feladatokra igénybe vett idejét kell fizetned! 
  • Egy profi asszisztens, aki azokért a feladatokért él-hal, amit Te biztosan gyűlölsz!

Hát nem tökéletes?! Egy Virtuális Asszisztens, aki alig várja, hogy támogathassa a munkádat, hogy Te egyre sikeresebb lehess!

Kattints ide, és tudj meg többet, hogyan lehet Neked is könnyedén saját virtuális asszisztensed!