Amikor épphogy csak elindítasz egy webshopot, még viszonylag egyszerűen kézben tudsz tartani minden feladatot, az apróságokkal együtt. Viszont ahogy a bizniszed növekedésnek indul, már érzed, hogy kezdesz egyre jobban túlterhelődni, nem marad idő a fejlődésre, és az egyszerű dolgok is kezdenek lassan kicsúszni a kezedből. Ez az a pont, ahol meg kell fontolnod egy virtuális asszisztens alkalmazását!
Egy virtuális asszisztens elvégzi a rutinmunkát, és rengeteg időt szabadít fel, hogy Te újra összpontosíthass az előbbre haladásra. Ezen felül pedig látványosan segíthet növelni a hatékonyságot, az ügyfeleid elégedettségét és a webshopod forgalmát. Ez akkor is igaz, ha már van csapatod, de folyamatosan, vagy szezonálisan túl vannak terhelve!
Lássuk hát, hogyan lehet segítségedre egy virtuális asszisztens a webshopod működtetésében:
Kik a virtuális asszisztensek?
A virtuális asszisztensek adminisztratív és más szakmai támogatást nyújtanak vállalkozásodnak távmunkában. Mindezt vállalkozóként, órabérben teszik. Olyan feladatokban segíthetnek, mint ügyfélszolgálat, közösségi média kezelése, weboldal karbantartása, és még sorolhatnám a végtelenségig.
Ha van egy virtuális asszisztensed, az olyan, mintha lenne egy állandó segítséged a háttérben, aki bármikor rendelkezésedre áll, de csak annyit kell fizetned érte, amennyi időre valóban igénybe veszed.
Egy webshop zökkenőmentes növekedéséhez szinte elengedhetetlen, hiszen átveszik a rutinfeladatokat anélkül, hogy magas, fix kiadással járnának, Te pedig vezetőként foglalkozhatsz azokkal a dolgokkal, amik legnagyobb hatással vannak bizniszed fejlődésére.
Milyen feladat típusokban segíthet egy virtuális asszisztens a webshopodban?
Egy tapasztalt virtuális asszisztens rengeteg feladatot el tud végezni, amik egy webshop üzemeltetésnél felmerülnek. A teljesség igénye nélkül, íme néhány feladat példa:
Termék oldalak, adatok frissítése
A növekedéssel egyre több feladatod van, így kevesebb idő marad a kínálat bővítésére, frissítésére. Egy virtuális asszisztens nagy segítségedre lehet ebben a feladatban. Gondoskodhatnak új termékek hozzáadásáról, termékleírások elkészítéséről, fotók szerkesztéséről és feltöltéséről.
Mindemellett részt vehetnek blog tartalmak megírásában, és azok feltöltésében is.
Rendelések és készletek kezelése, futár rendelése
A fejlettebb webshop rendszerek már egyre több dolgot képesek automatizáltan kezelni, de még mindig van jópár olyan dolog, amihez emberi kéz szükséges. A jó hír viszont, hogy ezeket a rutinfeladatokat nem kell Neked végezni, egy virtuális asszisztens gond nélkül elboldogul velük.
Ügyfélszolgálat
Manapság egy webshop nem működhet kiemelkedő színvonalú ügyfélszolgálat nélkül, hiszen a vevők számára ma már ez rendkívül fontos. Virtuális asszisztensed megválaszolhatja a vevők e-mailjeit, reagálhat a visszajelzésekre, a panaszkezelésben is részt vehet. A gyors reakció idő nagyon fontos, és mivel Te nem lehetsz egyszerre mindenhol, szükséged lesz segítségre itt is.
Közösségi oldalak kezelése
Az egyik leginkább fárasztó és időigényes feladat az Instagram és a Facebook oldalak menedzselése. Ahelyett, hogy Te magad töltenél órákat ezekkel a feladatokkal, bízd inkább egy virtuális asszisztensre, aki helyetted gondoskodhat akár tartalom létrehozásáról, posztok időzítéséről, követőkkel való kapcsolattartásról, stb.
A hatás azonnali, amint igénybe veszel egy virtuális asszisztenst!
Az első virtuális asszisztens alkalmazása nagy lépés, de ha egyszer rákaptál az ízére, onnan már el sem tudod képzelni a bizniszed működését enélkül!
Rengeteg időt nyerhetsz vele, amit bizniszed növekedésére fordíthatsz
Tucatnyi rutinfeladat nap mint nap ismétlődik, és mind iszonyúan időrabló, így már nem sok időd marad a stratégiai feladatokra, pedig enélkül nem jutsz egyről a kettőre. Vállalkozóként a legértékesebb erőforrásod az idő, ami csak korlátozottan áll rendelkezésedre, miért is fecsérelnéd el olyan feladatokra, amit bárki más is meg tud csinálni?!
Ha végre nem kell foglalkoznod a sok aprósággal, a kevésbé lényeges dolgokkal, akkor a stressz hipp-hopp elillan, helyette nyugiban koncentrálhatsz bizniszed fejlődésére úgy, hogy még a családodra, barátaidra és a hobbidra is marad időd! Hát nem ez lenne a lényeg? A webshopod egyre csak növekszik, Te pedig közben szuperül érzed magad!
Azonnal felpörgeti a bizniszed, a kiadások viszont alacsonyan maradnak
Ha még a fejlődés kezdeténél tartasz, joggal merül fel benned, hogy egy asszisztens felvétele luxus lenne számodra. És ha egy főállású alkalmazottról van szó, aki fix fizetésért dolgozik, ez igaz is! Ennek ellenére azonban így vagy úgy, de szükséged lesz segítségre, ha növekedni akarsz, különben leköröz a konkurencia és lemaradsz. Minél előbb kapsz segítséget, annál hamarabb tudod minden energiádat a forgalom növelésére fordítani!
A jó hír az, hogy a virtuális asszisztensek órabérben dolgoznak, és az Easy Mondays-nél akár már 15 óra/hó csomaggal is lehet saját asszisztensed! Így akár 80-90%-al is kevesebbe kerül, mint egy főállású asszisztens (kb. 170 óra/hó)! Később pedig ahogy növekszik a bevételed, egyre több feladatot bízhatsz rá, így a költségeket az egyre magasabb bevételből fedezheted.
Így lehet akár kevés pénzért is olyan segítséged, amivel rögtön az elején látványosan felgyorsíthatod webshopod növekedését, később pedig gond nélkül tovább növelheted a fordulatszámot!
